Як розпізнати і подолати дитячо-підліткову депресію?

Складність її виявлення полягає у тому, що депресія у дитини завжди замаскована.

Що таке депресія і як з нею боротися?

Депресія - це афективний синдром, в основі якого лежить знижений (пригнічений, сумний, тривожний, байдужий) настрій. Окрім цього, такий стан часто супроводжується зниженням життєвого тонусу. Депресія в дитячо-підлітковому віці може приймати різноманітні зовнішні форми. Справжня депресія характеризується класичною депресивною тріадою:

- зниженням настрою;

- моторною (руховою) загальмованістю;

- ідеаторною (розумовою) загальмованістю.

Причини виникнення депресії

Як відомо, будь-яку проблему краще вирішувати, знаючи причини. До чинників, які провокують виникнення депресивних розладів у дітей та підлітків, належать такі:

- гостра, важка психотравма;

- важке соматичне захворювання, як правило, хронічне (складний перелом, важка інфекційна хвороба тощо);

- несприятлива життєва ситуація, яка не покращується упродовж тривалого часу;

- підліткова криза;

- дистанціювання значущих для дитини дорослих.

Ознаки депресії:

1) зміна поведінки дитини (батьки це називають зміною характеру);

2) зміна форми емоційного реагування (не посміхається під час приємних подій);

3) зміна характеру гри (схильність гратися наодинці);

4) зміна зовнішнього вигляду дитини (схуднення, блідість, "закрита" поза).

Наші рекомендації щодо зниження депресивних проявів у дітей.

- консультація лікаря психотерапевта.

- підтримка та участь близьких (не втрачайте емоційний зв'язок з дитиною).

- чіткий розпорядок дня.

- зменшення фізичного і розумового навантаження.

- підтримка навіть невеликого інтересу дитини до свого захоплення.

- залучення дитини до надання допомоги кому-небудь.

- допомога в налагодженні взаємовідносин з однолітками.

- зняття м'язового та емоційного напруження.

- зниження тривожності, корекція страхів.

- просвітницька робота з сім'єю.

Ÿ Не завчай, а уявляй що-небудь цікаве, що допоможе пригадати потрібну інформацію.

Кiлькiсть переглядiв: 407

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Особистісний розвиток!

Важливе питання?

Звісно. Особливо в системі освіти.

Саме ця тема стала провідною під час проведення планової педагогічної ради з виховної роботи «Особистісний розвиток учня на всіх сходинках освітнього процесу через творчий симбіоз «учень-вчитель-школа-сім‘я»».

Заступник директора з виховної роботи Точиліна Світлана Олександрівна залучила учасників конференції до усвідомлення ролі взаємодії вчителя та учня для створення ситуації успіху в умовах безпечного освітнього середовища на різних стадіях розвитку.

Класовод 1-В класу та шкільний психолог Московченко Леся Олександрівна поділилася досвідом роботи з учнями 1-го класу НУШ та ефективними методами, спрямованими на їхній особистісний розвиток.

Класні керівники 5-х класів П‘ятаченко Наталія Михайлівна та Совер Тетяна Валентинівна розповіли про наступність поколінь учнів, їхню автономність та особливості співпраці з батьківською громадою.

Соціальний педагог Падалко Ірина Валентинівна ознайомила з кризою традиційних форм взаємодії школи та сім‘ї, викликами, які супроводжують батьків при вихованні дітей.

Також на педагогічній раді обговорені важливі питання сьогодення закладу:

- самоаналіз діяльності школи;

- лайфхаки проведення якісних онлайн уроків;

- робота з шкільною документацію під час дистанційного навчання;

- модель навчальної діяльності учнів 11 класів в травні;

- питання співпраці з педагогами, що працюють на строковій угоді.

Педагогічна рада, що охопила широке коло питань, була продуктивною.

Дата останньої зміни 27 Березня 2024
Цей сайт безкоштовний!