Проведення ДПА в початковій школі у 2020 році (4 клас)
Державна підсумкова атестація у початковій школі в 2019/2020 році проводиться відповідно до:
- Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти
- наказу МОН України «Про проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти y 2019/2020 навчальному році».
Державна підсумкова атестація у початковій школі проводиться
- з 12 по 20 травня 2020 року
- з двох предметів: української мови (оцінювання результатів з української мови та читання) та математики.
Атестація з кожного предмета проводиться письмово y формі підсумкових контрольних робіт.
Контрольні роботи проводяться відповідно до календарного планування
На проведення контрольної роботи відводиться 1 академічна година (один урок): 5 хв. — на пояснення змісту роботи та інструкції щодо її виконання і 35 хв. — на її виконання.
Тексти підсумкової контрольної роботи вчитель записує до початку уроку на дошці або заздалегідь друкує на окремих аркушах і перед уроком роздає кожному учневі.
Додаткові підсумкові контрольні роботи у 4 -х класах не проводять.
Зміст завдань для підсумкових контрольних робіт формується відповідно до державних вимог щодо рівня загальноосвітньої підготовки учня, визначених чинними навчальними програмами для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів.
Завдання для підсумкових контрольних робіт розробляються методичним об'єднанням учителів (кафедрою) початкових класів загальноосвітнього навчального закладу При підготовці завдань для підсумкової контрольної роботи необхідно враховувати такі аспекти:
- перевірці підлягає навчальний матеріал, що вивчався учнями впродовж навчання в початковій школі;
- контрольна робота повинна містити завдання різних рівнів складності;
- кількість і обсяг завдань мають бути оптимальними для виконання впродовж часового проміжку, відведеного на контрольну роботу;
- тестові завдання бажано формулювати в одному стилі: або у формі запитання, або спонукання;
- завдання для проведення підсумкової контрольної роботи готують у двох рівноцінних варіантах (окрім текстів для диктанту).
Особливості змісту контрольної роботи з української мови
Зміст контрольної роботи може бути сконструйовано у двох комбінаціях (за вибором учителів).
І комбінація контрольної роботи з української мови формується з тексту для диктанту або списування (з пропущеними орфограмами) для виявлення правописних умінь і завдань до тексту: творчого - на побудову зв’язного висловлювання для перевірки мовленнєвих умінь та завдань для перевірки мовних знань.
ІІ комбінація підсумкової контрольної роботи з української мови формується з тестових завдань закритого типу (на вибір однієї відповіді з трьох пропонованих), відкритого типу (з короткою відповіддю і на встановлення послідовності або відповідності для перевірки мовних знань), диктанту або списування тексту з пропущеними орфограмами для виявлення правописних умінь і творчого завдання на побудову зв’язного висловлювання для перевірки мовленнєвих умінь.
Частину роботи (диктант/списування і творче завдання) учень письмово оформлює на аркушах зі штампом школи), дотримуючись вимог оформлення письмових робіт з мов. Тестові завдання виконує на окремому аркуші з тестовими завданнями, виданому вчителем.
Особливості конструювання змісту контрольної роботи з літературного читання
Зміст контрольної роботи може бути сконструйовано у двох комбінаціях (за вибором учителя).
І комбінація підсумкової контрольної роботи має формуватись з тексту для читання мовчки для перевірки сформованості навичок читання, завдань до тексту для перевірки розуміння змісту прочитаного, уміння працювати з текстом і творчого на побудову висловлювання власної думки до змісту прочитаного.
Письмову частину роботи (творче завдання) учень оформлює на аркушах зі штампом школи. Інші завдання виконує на аркуші з текстом, виданому вчителем.
ІІ комбінація підсумкової контрольної роботи з читання має формуватись з тексту для самостійного читання i завдань до тексту для перевірки розуміння змісту прочитаного і вміння працювати з текстом: тестових закритого типу (з вибором однієї правильної відповіді серед трьох пропонованих) i відкритого типу (на встановлення послідовності або відповідності та з короткою відповіддю) і творчого.
Частину роботи (творче завдання) учень письмово оформлює на листочках зі штампом школи. Тестові завдання виконує на окремому аркуші з тестовими завданнями, виданому вчителем.
Особливості конструювання змісту контрольної роботи з математики
Зміст контрольної роботи може бути сконструйовано у двох комбінаціях (за вибором учителя).
І комбінація контрольної роботи з математики має формуватись з таких основних завдань: складеної задачі на 3 дії; виразу з багатоцифровими числами на визначення порядку дій (з дужками); на порівняння і перетворення величин; знаходження частини від числа; застосування геометричного матеріалу.
Роботу учень письмово оформлює на аркушах зі штампом школи, дотримуючись вимог оформлення письмових робіт з математики. Усі письмові обчислення до завдань мають виконуватись у зошиті.
ІІ комбінація контрольної роботи для державної атестації з математики має формуватись з тестових завдань (відкритого і закритого типу), задачі на три дії та завдань з геометричним матеріалом.
Частину роботи (задачу i геометричний матеріал) учень письмово оформлює на аркушах зi штампом школи, дотримуючись вимог оформлення письмових робіт з математики. Тестові завдання виконує на окремому аркуші з тестовими завданнями, виданому вчителем. Усі письмові обчислення до завдань мають виконуватись відповідно у зошиті і на аркуші з тестовими завданнями.
Пропонуємо приклади завдань для контрольних робіт:
до тексту для перевірки мовних знань
1. Знайди i підкресли (або випиши) y тексті диктанту (списаного тексту) слово, яким можна замінити вислів як сніг на голову.
2. Підкресли (або випиши) y двох останніх реченнях тексту займенник.
3. Підкресли (або випиши) у останньому реченні слово, яке відповідає звуковій моделі.
4. Підкресли (або познач) спонукальне речення.
до тексту (побудова зв’язного висловлювання)
Допиши, чим може закінчитись подія, описана у тексті для списування (диктанту).
Заміни останній абзац (кінцівку) тексту так, щоб фінал події був щасливим.
Доповни текст описом власних спостережень (для текстів-описів природи).
Приклади завдань у тестовій формі закритого типу, які передбачають вибір правильної відповіді із трьох запропонованих варіантів
1. Визнач рядок, y якому подано синоніми до слова сміятися.
- А реготати, хихикати
- Б плакати, сумувати
- В сміх, смішний
2. Визнач закінчення, яке матимуть подані іменники в орудному відмінку.
Марія, лінія, олія.
- А -ею
- Б -ою
- В -єю
3. Визнач відмінок виділеного в реченні прикметника.
B усі пори року Київ нагадує великий парк.
- А називний
- Б родовий
- В знахідний
Приклади відкритих завдань y тестовій формі, виконання яких передбачає коротку письмову відповідь
Добери й запиши прислівники, якими можна замінити подані вирази.
Як кіт наплакав _______
На весь голос _________
Приклади завдань на встановлення послідовності або відповідності
Пронумеруй слова за алфавітом (або за кількістю складів, або за порядком ударного складу тощо).
Приклад творчого завдання (побудова зв`язного висловлювання)
Який навчальний предмет у школі тобі подобається найбільше? Напиши, чому ти так думаєш.
Приклади завдань до тексту для перевірки розуміння його змісту
1. Знайди і підкресли у тексті речення, яке відображає головну думку твору.
2. Пригадай і запиши прислів’я, яким можна замінити назву твору.
3. Підкресли речення, у якому розповідається про...
4. Підкресли у тексті слова, які відображають тему твору.
5. Обведи слова, якими автор висловлює своє ставлення до
6. Підкресли у тексті слова, які пояснюють вчинок (ім’я персонажа).
7. Познач речення, в якому автор використав порівняння.
Приклади творчих завдань (висловлення власної думки до змісту прочитаного тексту)
Запропонуй свій варіант заголовку до цього твору. Обґрунтуй свій вибір.
Що найбільше вразило тебе в тексті? Чому?
Приклади завдань у тестовій формі закритого типу, які передбачають вибір правильної відповіді із трьох запропонованих варіантів
1. Визнач жанр прочитаного твору.
- А оповідання
- Б казка
- В байка
2. Визнач, де відбуваються події, описані y творі.
- А y парку
- Б y лісі
- В y гаю
3. Визнач, y якому розділу книги можна розмістити цей твір.
- А «Сторінки з книги природи»
- Б «Людина починається з добра»
- В «З джерела народної мудрості»
Приклад відкритих завдань у тестовій формі, виконання яких передбачає коротку письмову відповідь
Закінчи речення.
Утворі ідеться про…
Приклади завдань на встановлення послідовності або відповідності
Пронумеруй послідовність подій за порядком, викладеним у творі.
грім; дощ; вітер.
Покажи стрілочкою слово, яким закінчується прислів’я, що найточніше виражає головну думку твору.
Згаяного часу і конем не час.
Усе добре у свій доженеш.
Гуляй, дитино, поки твоя година.
Математика
Приклад завдання на знаходження значення виразу (з дужками) з багатоцифровими числами, що передбачає визначення порядку дій
Знайди значення виразу. Обчислення запиши окремими діями.
149 + (13 028 – 26 265 : 85)
Приклади завдань на порівняння чисел і величин
1 мільйон 24 тисячі 405 число, яке складається зі 107 одиниць другого класу і 5 одиниць першого класу
726 см 8 мм 72 дм 68 мм
Приклади завдань на перетворення величин
540 с = хв
3 ц 10 кг = кг
Приклади завдань на знаходження частини від числа
Запиши число, яке дорівнює 3/4 від 800
Приклад завдання на застосування геометричного матеріалу
Накресли прямокутник, площа якого 18 см2, а довжина – 6 см.
Приклади завдань у тестовій формі закритого типу, які передбачають вибір правильної відповіді із трьох запропонованих варіантів
1. Познач число, яке є значенням виразу 80 000 + 300 + 9.
А 8 309
Б 80 309
В 83 009
2. Познач число, яке є найбільшим серед пропонованих.
А 1/8
Б 1/6
В 1/3
3. Познач рядок, у якому числа розміщені у порядку зростання.
А 435 см, 436 м, 437 дм
Б 564 мм, 563 см, 562 дм
В 34 дм, 340 см, 3400 мм
Приклади завдань на встановлення послідовності або відповідності
Пронумеруй величини у порядку зростання.
273 см 275 м 277 дм
Покажи стрілочками значення кожного виразу.
263 * 100 * 7 25023
263 * 106 + 7 28397
263 * 108 – 7 184100
Приклад відкритого завдання у тестовій формі, виконання якого передбачає коротку письмову відповідь
Запиши два числа, які є розв’язками нерівності 600 : b ˂ 100.
b = __ __, __ __
Коментарi